Wat kunt je doen als je niet tevreden bent?
De medewerkers van Gezondheidshuis Stadshagen willen je zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Als je een opmerking wilt maken of een klacht wilt uiten, kan dit mondeling of schriftelijk bij de betrokkene of diens leidinggevende. Samen proberen we dan tot een bevredigende oplossing te komen.
Je kunt je klacht digitaal indienen door het invullen van het klachtenformulier.
Het klachtenformulier is ook verkrijgbaar bij de receptie van het Gezondheidshuis. Het ingevulde formulier kun je daar ook inleveren. Je ontvangt een ontvangstbevestiging waarna de betrokken zorgverlener contact met je zal opnemen.
Klachtenfunctionaris
Kom je er met betrokken medewerker of diens leidinggevende niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kiest geen partij en heeft geen oordeel. Alles wat je aan deze persoon vertelt, is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan je desgewenst:
– Adviseren met betrekking tot de indiening van een klacht en/of
– Bijstaan bij het formuleren van de klacht en/of
– Bijstaan bij het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen (bijvoorbeeld middels een bemiddelingsgesprek).
Het is je eigen keuze of u hier gebruik van wilt maken. Hieraan zijn voor jou als klager geen kosten verbonden.
Gezondheidshuis Stadshagen heeft haar klachtenregeling en -bemiddeling ondergebracht bij Quasir.
Contactgegevens Quasir:
- Post: Quasir, Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel.
- e-mail: bemiddeling@quasir.nl t.a.v. Klachtenbemiddeling
- telefonisch: 06-48445538 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
- Uiterlijk binnen 48 uur na uw melding wordt u terug gebeld of gemaild, bij geen gehoor.
- Meer informatie over Quasir is te vinden via www.quasir.nl
Op het moment dat je daadwerkelijk een klacht indient is deze klachtenregeling van toepassing.
Geschillencommissie
Is de bemiddeling niet geslaagd? Dan kun je je klacht indienen bij een geschillencommissie. Die doet een uitspraak over je klacht.
Vindt de geschillencommissie je klacht terecht? Dan wordt de klacht gegrond verklaard en moet herhaling worden voorkomen.Heb je schade opgelopen? Dan kun je een schadevergoeding vragen. De geschillencommissie besluit of je hier recht op hebt.
Kosten
Bemiddeling door de klachtenfunctionaris kost niets. Gaat je naar de geschillencommissie? Daar zijn wel kosten aan verbonden. Je vindt de tarieven op de vermelde websites hieronder.
Adressen en contactgegevens
Huisarts en apotheek
www.skge.nl
Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: 088-0229100
Mail: info@skge.nl
Fysiotherapie
Stichting Keurmerk Fysiotherapie
Grote Voort 207
8041 BK Zwolle
info@keurmerkfysiotherapie.nl
Klokkenluidersregeling
Klik hier voor het document Klokkenluidersregeling Gezondheidshuis Stadshagen.